A Déli part ékszerdoboza – Balatonföldvár

Napok óta fülledt meleg volt már Budapesten. Terveink szerint kicsit felfrissülni, sétálni indultunk a Balaton déli partjára. Vonatoztunk, mert így kényelmesebb és gyorsabb. Korán indultunk, reggel nyolc körül már a Balatonföldváron a Kvassay sétányon jártunk. Nyugalmas volt még a part, egy futóval és egy vízből kimászó úszóval találkoztunk. Sosem jártunk még itt korábban, de azonnal elvarázsolt ez a hely.

Somogy megyében járunk, Balatonföldváron, a Balaton déli partján. Már a tavasszal, idei első kirándulásunk alkalmával.amikor Balatongyörökre mentünk https://slyvoyage.hu/amikor-a-tavasz-megerkezik-a-balatonhoz/), a vonatból is érdekes volt ez a hely, a villasor, a part közelsége. Már akkor sejtettük, hogy ide idén még visszatérünk.

A vasútállomástól csak pár lépés a part, csak át kell kelni a síneken és már ott is vagyunk a nagy kékségnél.MI nyugat felé indultunk, a Kvassay sétány közepén kötöttünk ki. Rácsodálkoztuk a víz kékségére és szépségére, kicsit elidőztünk a vízparton. Szabadstrand, sétány,pihenőhely, villasor a parton – ez fogadott bennünket mindjárt a vasúti síneken túl. Csak kattintgattuk a fotóapparátot, néztük a kacsákat és a sirályokat a part menti mólókon, amelyek mind-mind egy-egy panzió magán pihenőhelyei voltak. Ezekbe a kis panziókba, szállodákba nem horror áron (akár SZÉP Kártyával is!) tudtok szobát foglalni, és így mindjárt a kertből a Balatonba „léphettek”.

A sétány Kvassay Jenő vízépítő mérnökről kapta a nevét. Az ő elgondolása volt a part mentén húzódó 1200 hosszú platánsoros út kiépítése. A villák a XIX. század végén és a XX. század elején épültek. A főurak itt úgy gondolták meghagyják a partot, mert a Balaton mindenkié. A sétány teljes hosszában végig lehet sétálni, szabadstrand van itt (egészen a Kikötőig…). A sétány közepén van a Fesztivál tér, Bors István Halászfiú szobrával. (Mindjárt a vasútállomásról ide érkezünk, ha vonattal jövünk). (A kisfilmünk nyotóképén).

Lassan elértünk a sétány nyugati végére a strandhoz, itt újra átkeltünk a síneken és felfelé indultunk a Kilátóhoz. Rézsűs, kényelmes lépcsőkön másztunk felfelé, hogy elérjük a Kelta sétányt. Fentről ismét csodát láttunk – a Magasparton sétáltunk tovább, a vonatsín és a Balaton felett. A Kelta sétányon (sétány és kerékpárút) lassan eljutottunk a Kilátó játszótérre, a Kilátóhoz. A vitorlások közben egyre többen lettek a tavon, a látvány mesés volt. Körbejártuk a hajó formájú épületet, amelynek „árbóca” maga a kilátó. Az első emeleten presszó vár, minden emeleten tiszta és rendezett illemhelyiségek vannak. Lépcsőn is mehettek, de lift is működik a toronyban. Az alsó szinten kiállítótér van, vitorlás makettek, gyerekeknek szélgép, vitorlás irányító szimulátor, vitorlázás ismereti tablók láthatók.  (Szép Kártyával is fizethetitek a belépőket, fent a kávézóban azonban csak készpénzzel lehet frissítőhöz jutni).

Megpihentünk a kilátó első szintjén egy kávéval, úgy indultunk felfelé. A kilátás egyre szebb, ahogy haladtok felfelé a lépcsőkön (ez így érdekesebb volt mint liftezni). A vasbeton lépcsők biztonságában végül felértünk a tetőre. Tihany és Szántód, a távolban a vitorlások, a másik irányban a távolban Badacsony sziluettje látszott. Ez a látvány mindenképp megért egy kis lépcsőzést. (fent a távcsöveket ingyenesen lehet használni).

Már a délelőtt vége felé jártunk, visszasétáltunk lefelé a Kelta sétányon és az erdei lépcsősoron egészen a partra. Megpihentünk és bakancsos turisták lévén, a parton elfogyasztottuk az előre csomagolt otthonról hozott uzsonnánkat. Még előttünk volt egy séta a Kikötőben. A part menti villasort csodálva értünk el a Kikötő bejáratához és rögtön egy másik világba csöppentünk. Vitorlások, vitorlások, és vitorlások, pár elektromos hajó és egy végtelennek tűnő móló várt minket. Itt viszonylag kicsi a szervezett hajóforgalom, a vitorláké a főszerep. Az ipari műemlék vasbeton hídon átsétálva, lassan kiértünk a móló végére a kikötőben „parkoló” vitorlások felett. A móló végén ismét megpihentünk és csak csodáltuk a kékséget és a fehér vitorlákat.

(Ha frissítőre vágynátok, itt a mólónál is találtok vendéglátó helyeket). A nagy móló előtti, a sétány végén szabadstrandot találtok, a nagy móló (inkább kisebb félsziget) egyik részén nyaralók vannak, a másik oldal a „parkoló” hajóké.A Kikötő érdekessége a Galamb sziget, amelyet mesterségesen alakítottak ki. Érdemes átsétálni és körbejárni – mindenféle szemszögből meg lehet csodálni innen a földvári kikötőt, a tihanyi félsziget csücskét, a séta során sok-sok hajót fogtok látni, egész árbóc-erdő van itt. Mire a Galamb szigetet is körbejártuk, elfáradtunk – így megpihentünk a kikötő bejáratánál a halsütő mellett a fagylaltozónál egy isteni jeges kávé társaságában (csak ajánlani tudjuk).

Mire visszaértünk a Kikötőből a parti sétányra, megtelt strandolókkal, sokan voltak már a tóban és a parton is. A reggeli nyugalomnak nyoma sem volt, de még így is nagyon szerettük. Rengeteg időnk volt még a hazautazásig (úgy terveztük, hogy délután négy óra tájban szállunk ismét vonatra, hogy visszatérjünk Budapestre), Nyáron a Balaton Expressz óránként közlekedik, innen alig több mint egy óra alatt Budapestre lehet érni. Sok időnk maradt még, így ezt a parton töltöttük. Csak úgy letelepedtünk a köveken a parton, igyekeztünk magunkba szívni minden energiamorzsát. A part menti villasor és ez a látvány elvarázsolt minket, ide még visszatérünk ….

Képzeljetek el itt egy naplementét ! Már most indulnánk vissza ide, pedig épp csak elhagytuk ezt a kis ékszerdobozt. Azt hiszem új „csodahelyet” találtunk.

Nemrég az északi parti kedvencünk Balatonfüred volt a látogatásunk célpontja, most született egy új kedvenc….Mindenkinek csak ajánlani tudjuk Balatonföldvár rendezett partját, ezt a látványt egyszer mindenkinek látnia kell..megér egy egynapos túrát ez a hely! A kis kék bőrönd helyett ezúttal egy hátizsák volt velünk, és sok-sok nagyszerű pillanat emlékét hoztuk haza benne.

Szeretnénk Nektek megmutatni a földvári emlékeinket, hoztunk Nektek egy kisfilmet erről a napról >>>>>

Ha voltatok már itt, írjátok meg hogy tetszett, ha sikerült kedvet csinálnunk egy ilyen kiránduláshoz, szívesen fogadjuk a Ti kedvenc képeiteket is !

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #slyvoyageblog #képeslapok #mesélakékbőrönd #Balaton #csodabalaton #Balatonföldvár #PhotobySly