A Dunakanyar szíve – Visegrád

Múlt hétvégén a Dunakanyarban tett kirándulásaink koronaékszere következett Visegrád.

Hajnalban indultunk, busszal, a Duna jobb partján haladt végig az út, Szentendre, Tahitótfalu, Leányfalu és Dunabogdány után megérkeztünk Visegrádra.

A hajóállomáshoz érkeztünk – nem akartunk hajóra szállni, de innen indult a busz, amit szerettünk volna kipróbálni. Pár hete már jár Visegrádon egy kiránduló busz, amire le-, és felszállhatsz egy napijegyért, ahányszor csak akarsz. Szerettük volna kipróbálni – a legjobb választás volt. A buszon élő idegenvezetés folyik ( korábban Európában már utaztunk hasonló busszal városon belül, ott előre felvett szöveget játszottak le).

Első tervezett állomásunk a Salamon torony volt. Mivel korán érkeztünk, ide még a buszozás előtt felsétáltunk fotózni. a Salamon torony utcán végig a Görgey Kúria mellett – egyenesen a toronyhoz visz a sétány.

Bemelegített állapotban érkeztünk vissza a Hajóállomáshoz, pár perc múlva már érkezett is a várva várt busz. Elhaladtunk a Salamon torony melletti megállónál, a következő a Sípálya körül volt, majd a Bobpálya következett. Itt mi nekiindultunk a Nagyvillám hegyi sétánknak.

A kilátót kerestük – ami szinte sehol sem volt kitáblázva, jó érzéssel a megfelelő úton indultunk el felfelé a Kalandpark és a drótkötél pálya mellett (a másik irányban a bobpályát lehet megközelíteni). Pár perc séta felfelé az erdőben, és meg is érkeztünk a Zsitvay kilátóhoz (378 m).

Mi sem ismertük eddig ezt a nevet – Zsitvay Tibor igazságügyminiszter volt az 1930-as években, és az általa alapított Egyetemi Turista Egyesület elnöke vol) …..de jól tettük, hogy felmentünk. 1933-ban építették, amikor megalakult a Magyar Turista Szövetség. Bár már elmúlt a jelzett nyitási időpont (elvileg 10-kor nyit), még zárva volt az ajtó. Legalább volt egy telefonszám a bejáratnál – a hölgy aki felvette a telefont, a hívásunk után kb 3 perccel meg is érkezett – és felmehettünk.  Megmutatjuk a gyönyörű panorámát Nektek is:

Visegrád & Nagymaros

Az első már nem üvegezett szintről már sejlik, hogy eggyel feljebb valami csoda vár – szűk lépcsősor megmászása után lehet feljutni a kilátó legfelső szintjére, de higgyétek el MEGÉRI – odafentről körpanoráma várt – előttünk a teljes  Dunakanyar, a Fellegvár mintha csak pár lépésnyire lenne tőlünk. Miután körbejártuk a kilátót visszaindultunk a parkolóba a buszmegállóhoz. (A busz fél óránként közlekedik). A következő megálló a Panorámás Hotel a hegyoldalban mindjárt a Fellegvár szomszédságában. Sétáltunk itt is egyet a két megálló között az erdőben – a Fellegvár helyett most inkább az erdőt választottuk, és a szálloda panoráma teraszát egy jegeskávé kíséretében.

A látvány marasztaló volt – épp hajós felvonulást tartották a Dunakanyarban.

A pihenő után újra buszra szálltunk – irány a révkikötő. Útközben a panoráma pontnál volt pár pillanat fotózásra a buszról (nyitott tetővel járt aznap) – lefelé az erdőben haladtunk végig – az Apátkúti völgy mellett elhaladva lecsorogtunk a Dunához.

Itt pár perc várakozás után már a nagymarosi réven szeltük a hullámokat Nagymaros felé. Szerettünk volna sétálni még egyszer a rózsabokrokkal teleültetett sétányon. A Béla Király Sétány most is gyönyörű volt – a rózsák már teljes pompájukban mutatták meg magukat és emelték a visegrádi panorámát (Emlékeztek ? pár hete mikor itt jártunk, még csak rózsabimbókat találtunk itt). Elmerültünk a rózsák szépségében és csak pihentünk a vizet bámulva.

A Dunakanyar visszahúzott minket ide…az elmúlt hetekben itt kirándultunk, minden hétvégén máshol. A Duna bűvöletében, az elemekből áradó energia mezőkön jártunk itt hétről hétre A Dunakanyar egy szakrális hely, ősi emlékekkel – a Fellegvár  királyi székhely, s az uralkodó kedvelt tartózkodási helye lett, Nagy Lajos lengyel királlyá koronázása után a Szent Koronát és a Lengyel Koronát is a Visegrádi Fellegvár kincseskamrájában őrizte a koronaőrség – gyönyörű erdőkkel, hegyoldalakkal, tiszta levegővel, a Duna vizével olyan energiákat közvetít, amitől pár perc alatt teljesen fel lehet töltődni. Próbáljátok ki ! Budapesttől vonattal, busszal, vagy autóval is gyorsan és könnyen elérhető. Kerékpározásra, túrázásra, városnézésre és pihenésre tökéletes és lenyűgöző helyek várnak it.

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #dunakanyar #duna #visegrád #nagymaros #utazzitthon #PhotobySly

Minden megosztásért Köszönet !