A Gellérthegyen

Az ismertebb oldal

Tavaly már felmásztunk a Gellért szoborhoz, aztán fel, egészen a Szabadság szoborig, sétáltunk a Citadellán. Ez a hegy ismertebb oldala. Ha lemaradtatok róla, itt most bepótolhatjátok. Túrára fel, induljunk fel és még feljebb !

A Gellért-hegy, 235 méteres magasságával, a Duna budai oldalán a Szabadság és az Erzsébet Híd között fekszik. A felfelé vezető úton – mi most a hosszabb, ám könnyebbik úton megyünk – ) a panoráma pihenőkből csodás kilátás nyílik a fővárosra, nappal és éjszaka egyaránt. A csúcson találjuk a Habsburgok által épített erődöt a Citadellát és Budapest egyik, szinte mindenhonnan látható szimbólumát a Szabadság szobrot – induljunk el felfelé – készítsétek a túrabakancsot, hosszú, de nagyon szép séta lesz. A hegyet leginkább ezen az oldalon járják be a turisták, itt vannak az ismert célpontok: a Szabadság szobor, a Sziklakápolna (hamarosan azt is megmutatjuk Nektek), a Szabadság híd panorámája fentről, a Gellért Szálló, a Citadella erőd, a legismertebb fotópontok. Nézzük most meg ezt az oldalt !

Ha lassabb, könnyebb utat választotok, az Erzsébet hídtól induljatok, itt először a Gellért szoborhoz értek majd, miután megcsodáltátok innen a panorámát igazi erdei sétával érhetitek el a Hegedűs Villát (már messziről látszik a hegy oldalában a ma lakóházként funkcionáló épület, egykor Andy Vajna lakta a legfelső emeletét), majd a Szabadság szobor alatti utolsó emelkedőt, a panorámaút végén, a hegytetőn a hatalmas nőalakot és a Citadellát. A Citadella erődöt az 1848-49-es forradalom után építtette Haynau, de nem a város védelmére,épp ellenkezőleg meg akarta félemlíteni a város lakóit a hatalmas méretekkel – az erőd 220 m hosszú, 12-16 m magasságú falakkal. Nem látogatható, de körbesétálhatjuk és gyönyörködhetünk innen Budapest panorámájában. Belátni a Duna hidakat, a pesti oldalt, rálátunk a Budavári Palota épületeire, a Parlamentre, csak hogy a legkiemelkedőbb látványosságokat említsük. Ez a hegy igazi városi bakancsos túrára hív, ne felejtsétek ki a programotokból ha Budapesten terveztek kirándulást, de nem feltétlenül az utcákat járnátok.

Felérve megpihentünk, sétáltunk, nézelődtünk, begyűjtöttük a kötelező fotókat – rendesen bemelegítettünk ezekkel a képsorokkal a következő, a kevésbé látogatott oldal felkeresése előtt. Holnap elviszünk Benneteket a másik oldalra.ű

Tartsatok Velünk a kevésbé ismert oldalra is !

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #slyvoyageblog #slycafe #visitebudapest #budapest #budapesttecsodás #PhotobySly