A Hárshegyen

A Normafán már sokszor jártunk, kíváncsiak voltuk a másik oldalra is, így Október elején – nekivágtunk a Hárshegynek.  Budapest egyik városrésze a II. kerületben.  1847-ben az addigi ’’Lindenberg’’ ’’Bátorhegy’’ nevet kapta, azonban a Lindenberg magyar tükörfordítása, a Hárshegy elnevezés terjedt el.

A Hárshegy népszerű kirándulóhely – könnyen megközelíthető: a Széll Kálmán térről a 22, 220 129-es buszokkal, vagy a Gyermekvasúttal a Normafától.

Kijelölt túraútvonalak várnak itt, könnyebb és nehezebb “kiadásban, két kilátó, vadregényes erdő, Gyermekvasút, mesés kilátóhelyek. Az erdőben padok, sütőhelyek vannak, piknikezni vagy kirándulós sütögetős családi kirándulást is lehet ide tervezni.

Indulhattok a Gyermekvasút Szépjuhászné megállójától, mi így tettük. Miután elhaladtunk a Gyermekvasút mellett, máris az erdőben találtuk magunkat. Néhány méter után egy számunkra végtelennek tűnő, a valóságban kb 850 méteres emelkedő következett – vigyázat, csak túracipőben vagy túrabakancsban induljatok el ide.
Felérve az erőltetett menetet kívánó hosszú emelkedőn az első kilátó ponthoz, pihenőhelyet találtunk, padokkal, asztalokkal, szalonnasütő hellyel, mesés kilátással.

Itt megpihentünk egy otthonról hozott szendvics erejéig, erőt gyűjtöttünk, majd indultunk tovább a Kaán Károly kilátó felé. A kilátó a Nagy-Hárs hegy tetején található, kő talapzaton, fa szerkezettel. A kilátóba már felmászni is élmény a lépcsőkön, minden szinten újabb látvány tárul elénk, felérve pedig a hegymászás utáni jutalom – a gyönyörű panoráma. Kaán Károly (1887–1940) erdőmérnök  volt, majd földművelésügyi államtitkár lett, fontos szerepe volt az erdők népjóléti szerepének elismertetésében.
MIután a kilátónál megpihentünk, a kevésbé meredek utat választottuk lefelé. Semmi más, csak erdő, csend, friss levegő – ez várt ránk a lefelé vezető úton. A turista jelzés néhol hiányos volt, de nem zavart bennünket, sétálni jöttünk, levegőt venni, kiszabadulni a városi zajból és rohanásból. Színes leveleket, makkot gyűjtöttünk, élveztük az erdő nyugalmát.

Már egyre hangosabb volt a Gyermekvasút zaja, mielőtt leértünk volna a sárga-fehér jelzésen, amely a Makovecz Kilátóhoz vitt volna bennünket – mi most letértünk az egyik tanösvényre.

Több ilyen is van a Hárs hegyen, mi most a Szent Ferenc Kórházhoz vezető tanösvényen sétáltunk lefelé. Ezt a sétautat a Kórház hozta létre elsősorban szív-, és érrendszeri betegséggel élők és cukorbetegek számára.
Van olyan tanösvény amely a Szépjuhászné megállótól indul és oda is tér vissza, van amelyik a Szent Ferenc Kórháztól indul és oda ér vissza, választhattok az útvonalak közül – ezek nem nehéz terepek, és a vadregényes erdőt ezeken is élvezhetitek.
Mi most a Széher úti Szent Ferenc Kórháznál értünk ki az erdőből, lesétáltunk egy buszmegállóig, közben megcsodáltuk a János-hegyi Erzsébet kilátót a távolból – szép kirándulás volt.

A mi túránk összességében kicsivel több volt mint 5 km, volt ebben komoly emelkedő, szinte sík erdei sét, lankás sétaút, kilátó – igazi erdei élmények vártak itt ránk. Ide még visszajövünk…

szoktatok túrázni ? Bátorság és erőpróba – erőgyűjtés – sport és pihenés, friss levegő és nyugalom – ezek várnak rátok ha belevágtok. Szerintünk mindenképpen érdemes. Ne adjátok fel akkor se amikor úgy érzitek már nincs levegőtök…pihenjetek egy kicsit – mindig érdemes tovább menni a megkezdett úton. #slyvoyage #slyvoyagebudapest #budapest #budapesttecsodás #ősziséták #hárshegy #budapesttecsodás #ősziszínek #erdő #PhotobySly