A “Manci” Híd sztorija

Az 1876-ban felavatott Margit Híd hamarosan szányat kapott. A szárnyhíd, a Margit híd középső pilléréből ágazik ki. Egy 1899. évi törvénycikk rendelte el a margitszigeti szárnyhíd építését, miután a Margitszigetet egyesítették a Festő-szigettel (és elkotorták a Fürdő szigetet).

A Margit-szigetet egészen 1900-ig, a Margit híd szigetre vezető szárnyhídjának megépültéig csak vízen lehetett megközelíteni

Vasszerkezetét a Magyar Királyi Államvasutak Gépgyára készítettte, 1900. augusztus 19-én adták át a forgalom számára. Ez az egyetlen hídnyílás, mely lényegében sértetlenül átvészelte a II. Világháborút.

1944. november 4-én, déli 12 órakor a híd felrobbant. A Margit híd épségben maradt részeit, a szárnyhidat kivéve – melyet nem sikerült felrobbantani – 1945. január 18-án rombolták le visszavonuló német csapatok. Csak a híd pillérei maradtak meg. 1945-ben a szovjet hadsereg cölöpös fahíddal oldotta meg a Margitszigettel való kapcsolatot a Sziget utca és a Lukács fürdő között.

1946-ban jégzajlás következtében ez a cölöphíd megsemmisült. Helyére ideiglenes pontonhidat építettek, melyet 1946. május 12-én fejeztek be – ez lett a “Manci”-híd

A négy méter széles híd főként gyalogosok részére épült. Egészen a Margit híd újjáépüléséig, 1948 nyaráig hordozta a forgalmat. Innentől fogva már csak Margit néven említjük.

Sétáljunk egyet Margiton, csodáljuk meg Budapest panorámáját, a híd díszeit, a színek játékát.


Szólj hozzá!