Algarve – Albufeira

Fapados járattal utaztam ✈ Algarve-ba, kb három óra alatt ott is voltunk … Faro repülőterére érkeztünk, majd megkerestük a kisbuszunkat. Mindig úgy szoktam az utazásaimat szervezni, hogy érkezéskor ne töltsem az időmet a szállásom helyének keresgélésével, rendelek a reptérről egy fuvart a szálláshelyemre, vagy a lehető legközelebbi helyre a szállásomhoz. Ez most is így történt, jó előre még itthon felkutattam a lehetőségeket és az interneten lefoglaltam és ki is fizettem a reptéri transzfert. Az első teendőm tehát a kisbusz felkutatása volt, aztán kb fél óra autózás után meg is érkeztem Albufeira egyik igen meredek és szűk utcájába a “főhadiszállásomra”. Egy viszonylag kicsi szálloda volt, de a tetejéről az a látvány tárult elém amit a fényképen láttok. Ha Algarve, akkor kémények – gyönyörűek, fehérek, varázsosak…igazi csodára leltem itt, mindjárt ahogy megérkeztem. Sly szemével mutatom be most ezt a csodahelyet – avagy mesél a kék bőrönd…

Albufeira

Az első dolgom volt, a kis kék bőröndömet lehajítva a szobámban, máris nyakba akasztottam a fényképezőgépemet, a kis oldaltáskámba összeszedtem pár dolgot amiről úgy gondoltam szükség lehet rá estig. Ja és beindítottam a lépésszámlálót….

A szállodából egy perc alatt a sétálóutcára értem, éttermek, bárok, szuvenír boltok sorakoztak egymás mellett. Az óvárosban foglaltam szállást, kicsit messzebb Albufeira bulinegyedétől, de annál közelebb az óceánhoz. A madárhangok az óceánhoz vezettek, már az első perctől – és nem bántam hogy ezeket a hangokat igen közelről hallhattam.

Az óváros sétálóutcáján jártam már pár perce, és máris megérkeztem az alagúthoz, amely egyenesen az óceánhoz vezetett. Homokos strand, napozóágyak, napernyők és a nagy kékség…jártam már korábban az Atlanti óceánnál, de az már nagyon régen volt (ha kíváncsiak vagytok az első találkozásomra az óceánnal, lapozzatok bele a SlyVoyage Facebook oldal első bejegyzéseibe itt: https:/facebook.com/slyvoyage) – belemerültem a látványba…az óceán már első nap elkezdte magához venni a gondjaimat …

Albufeira - Tunnel
Alagút / Tunnel

A partról, a Peneco Beach-ről egész pontosan, látni lehetett Albufeira másik nevezetes strandját (Pescadores Beach – Halászok Strandja), a kilátó pontot ahová mozgólépcsővel lehet feljutni – és persze mindjárt itt volt mellettem a Peneco Lift, amivel (ingyenesen) kerülőút nélkül egyenesen az óváros szerintem legszebb teraszára lehet jutni.

Az Alagút mellett a parton hal ételekre specializálódott étterem várja a vendégeket, az alagút felett szintén egy étterem van – kilátás az óceánra az alagút másik oldalán pedig a parti Hotel bárjának napernyői alatt lehet, lazítani, koktélozni, akár ebédelni, vacsorázni, akár csak egy fagylaltra leülni és hallgatni az óceánt.

A második napomat csak erre a városra szántam. Lesétáltam az alagúton keresztül a partra, és ott átsétáltam a Pescadores Strand felé a homokban és csak hallgattam az óceánt. A kilátóhoz vezető mozgólépcsőről rácsodálkoztam a város látványára, dombok és lejtők mindenhol, vakítóan fehér házak uralják a város képét. A kilátótól egy újabb sétány vezet a következő partszakaszra, az Inatel Strandra. A kilátónál van az Albufeira turisztikai kisvonat egyik állomása, innen mentem egy kört a városban – olyan szűk kis domboldali utcákba jutottam el így, ahová máshogy biztosan nem mentem volna el. Egy kört mindenképp megér szerintem.

Fenn a belvárosban megnézhettem így a modern városházát, a dombtetőn lévő drága szállodákat, a kisebb apartman-kerteket, a turistabusz (Hop on Hop off) megállóhelyeit. A turisztikai kisvonatról a belvárosban szálltam le és bejártam az utcáit, tereit, a bulinegyedet nappal – telis-tele van éttermekkel, bárokkal, szórakozóhelyekkel).

Albufeira Igreja
Kék-fehér / Bleu-blanc

Albufeira elvarázsolt – az óváros különösen. Úgy terveztem, hogy itt foglalok szállást és a tervezett programjaimat innen indítom minden nap. Jó döntésnek bizonyult, biztos pont volt ez a hely, megtaláltam a kedvenc helyeimet a vacsorához (csak reggelim volt a szálláson), megszokott útvonalaim alakultak ki a turista buszhoz, a városi buszokhoz, A szállásom recepciósa már a második napon régi ismerősként üdvözölt és segített amiben csak kértem.

Én egy egész napot töltöttem el azzal, hogy Albufeira utcáit jártam, és persze minden este amikor a napi kirándulásomról ide visszatértem, újabb sétákra indultam itt, akár a kikötőbe a parti sétányon, akár fel a dombra a szállodák környékére, akár az óváros egy újabb kis utcájába indultam, mindenhol csodákra leltem.

Albufeira Sly Szemével / Mesél a kék bőrönd

Amire szükségetek lehet: találtam itt városi piacot, a nálunk is ismert üzletláncok boltjait (ezek inkább a fent a dombon vannak, lent a part közelében csak kisebb boltok vannak), reggelizőhelyeket mindenhol lehet találni, ki-ki a maga ízlésének megfelelően mindenféle stílusban talál éttermet a városban. Sok utazási iroda ajánl kirándulásokat Algarve régióban,több nyelvű idegenvezetéssel, de ahogy én is, akár a turista busszal is utazhattok itt sokfelé,ha vállaljátok, hogy kicsit többet kell gyalogolni pl. az óceánig. Szerintem nem fogjátok megbánni ha erre a verzóra szavaztok.Minden lépést megér !

Holnap foyltatjuk a kirándulást Sly kalauzolásával (#slyguide) , először az én legkedvesebb gyalogtúrámat fogom majd megmutatni Nektek, egyenesen a világ egyik legszebb strandjára megyünk.

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #slyvoyageblog #slycafé #képeslapok #mesélakékbőrönd #Slyszemével #álomország #álomországtengerpartján #algarve