Amikor a tavasz megérkezik a Balatonhoz

Ezen a hétvégén kirándultunk a Balatonhoz, a tavasz hírnökeit, a mandulavirágokat kerestük.

Meg is találtuk őket Balatongyörökön.

A terv:  Budapest – Balatongyörök – Budapest 1 nap alatt

A valóság:

Nagyon korán, reggel öt körül keltünk – vonattal utaztunk Budapestről Keszthelyig, majd pár perccel később Balatongyörökre buszoztunk, egészen a Szépkilátó megállóig ( kb. 10 perc Keszthelyről).

Kirándulásunk célpontjára értünk, pár lépésre a buszmegállótól és a rögtön a 71-es út mellé épült nagy parkolótól – pihenőpadokkal, sok parkolóhellyel – , nyáron nyitva tartó panoráma teraszos vendéglővel – már ott is voltunk a sétányon ami a Szépkilátó nevű panoráma ponthoz vezetett.

Tíz körül járt már az, idő, a nap már melengette a lépteinket a tegnapi eső után ez maga volt a csoda. Szél még alig volt. Zavartalanul csodálhattuk itt a Balatonpart egyik legszebb panorámáját.

Balatongyörök Szépkilátó

A Tavaszt várjuk, virágokat és színeket keresünk – itt megtaláltuk őket –

a Tavasz már itt van a Balatonnál !

Amikor a Balatonnál virágozni kezdenek a mandulafák, az már a tavasz biztos jele. Még akkor is, ha a mostani napok szelesek, szeszélyesek, a nap küzd a győzelemért..

Készüljünk fel jól a kirándulásra, öltözzünk fel rétegesen, nem árt, ha viszünk magunkkal egy termosz meleg teát vagy kávét – a Balaton még alszik…kevés vendéglátóhelyet találunk nyitva  – de azért mégis szépséges sétákat tehetünk a Balaton parton. Gyalog vagy kerékpárral – üdítő kirándulások várnak.

A Szépkilátótól indultunk a sétánkra, majd a faluban, a tóhoz közelebbi utcán elsétáltunk a rendezett porták között, ahonnan már a tóra nyílik a kertekből a kilátás, le is lehet menni a bicikliútra és onnan gyönyörködni a Badacsony panorámájában a nádassal. Húszpercnyi séta (és egy banán) után értünk el a még üres strandhoz (be lehet sétálni – legfeljebb horgászokkal találkozhatunk), a kikötő mólójához.

A móló üres volt, a panoráma viszont mindent vitt – a tanúhegyek teljes sora nézett szembe velünk – Szent György hegy, Csobánc, Szigliget, Haláp, Tóti hegy, Gulács,Badacsony, távolabb, a déli parton pedig Fonyód dombjai.

Percről percre változott az időjárás. A kora délelőtti napsütés már a múlté. A Balaton kezdett komorabbá válni, a szél erősödött a felhők alatt – már kora délután volt, a nap távozni készült.

Badacsony és a Hattyúk tava

A Mólóval szemben a Vasútállomáson átkelve sétáltunk még a faluban a domboldalon – minden zárva volt, de talán ebben volt a romantikája. Felújított régi házak, rendezett kertek, panziók sorakoznak itt vendégekre várva. Itt egy kicsit újra előbukkant a nap a felhők mögül, bár már nagyon vártuk hogy széltől védett helyre érhessünk, aztán jött a vonat. Jól teszitek ha előre megváltjátok a vonatjegyet, most még zárva van a jegypénztár a vasútállomáson.

Újabb vonatozás után este hat óra körül érkeztünk vissza Budapestre, egy fárasztó de élménydús nap, és 15.000 lépés után. Nagyon szerettük ezt a napos-szeles tavaszi napot !

Még éppen csak elkezdődött a virágzás – megér egy kirándulást ez a hely valamelyik tavaszi hétvégén.

Vonyarcvashegy, Balatongyörök, Balatonederics – mindenütt találtok mandulafákat az út mellett – utazhattok vonattal Budapest Déli pályaudvarról, busszal a Népligettől, vagy autóval – a 71-es úton, Balatongyörökig.