Güell Park – Rambla & Gótikus Negyed

Az első napunkat Gaudi remekművei között sétálva töltöttük, ma délelőtt egy újabb helyet keresünk fel ami az ő keze munkáját őrzi. Ha esetleg lemaradtatok az első napunkról, itt a képeslapok között megtaláljátok a bejegyzést.( https://youtu.be/ansUlYOiViQ)

Mai napunkat a Güell Parkban kezdjük. Városi közlekedésre mi a Hop on Hop off turistabuszt választottuk, de mehettek metróval, vagy busszal is. A legközelebbi buszmegállótól egy rövid kaptatón juthatunk fel a park bejáratához. Egy 17 hektáros, nyilvános városi parkba érkezünk, amely az UNESCO világörökség része.  A kert névadója, Eusebi de Güell üzletember eredeti elgondolása alapján egy parkos kertvárosi városrész kialakításával bízta meg Gaudít, ám az épületek közül csak kettő készült el. Ez a két mézeskalács házikó fogad bennünket a bejáratnál.

A park formáit a természet inspirálta, kerek-gömbölyű-színes és látványos, tele növényekkel. Érdekes formájú lépcsők, tetők, oszlopcsarnok mozaikokkal, egy hatalmas színes gyík a Dragon lépcső alján, buja zöld növényzet és virágok, Barcelona panorámája – .ezeket itt mind megtaláljátok.

A Güell Parkból látványos fotókat készíthetünk a városról. Miután sétáltunk itt, és megpihentünk az ívelt padokon, visszatérünk a városba. Metróval (L3-as metróvonal) kb 20 perc alatt odaérhetünk a Katalán térre, ahonnan a Kikötő felé indulunk, sétálunk egyet a Kikötőben, majd a Gótikus Negyedben töltjük a délutánt.

Virtuális kirándulás a Güell Parkban, majd a Ramblán és a Gótikus Negyedben >>>

A Katalán tértől indulva Barcelona sétálóutcáján, a Ramblán végigsétálva a Kikötőbe jutunk, egyenesen Kolumbusz Kristóf oszlopához (fel is lehet menni !). Ám előbb még a Rambla forgataga fog minket rabul ejteni. Az 1,2 km-es sétálóutcán kávézók, virágárusok, festők, mozdulat művészek, színházak, templomok és persze a La Boqueria piac. Halak, tengeri herkentyűk, gyümölcsök, sonkák – bisztrók várnak a piacon. Ide érdemes bemenni, aztán az egyik kávézó teraszán elfelejthetjük az erős halszagot.

Ha már közelítünk Kristófhoz, sétáljunk be a Placa Real terére és sétáljunk egyet ezen a téren a Gótikus Negyedben – ide még visszatérünk majd, de csak azután, ha már kimentünk a tengerpartra. Kolumbusz Kristóf szobránál már látjuk a Diagonal del Mar együttesét, a tengeren sétálva csodálhatjuk meg innen a kilátást a Tibidabo hegyre, a Kikötőre, látjuk innen  a Montjuic hegyet, a drótköteles kabinos felvonókat a víz felett, sétálhatunk egyet a régi kikötőben, egészen az Akváriumig – egy esős délutánra pl jó program lehet – majd vissza a MareMagnum új hatalmas bevásárlóközpont mellett visszatérünk a part sétányra, ahonnan csak pár lépés a Gótikus Negyed.

Ha a La Boqueria piacon nem ettünk, a Diagonal del Mar számos lehetőséggel várja az éhező turistákat. Itt megpihenhetünk, aztán újult erővel folytathatjuk a mai túránkat.

A délutánt a Gótikus Negyedben kezdjük, egy másik világba csöppenünk hirtelen: szűk utcák, sikátorok, magasba törő épületek, templomok várnak ránk. A kis utcákon sétálva jutunk el a Gótikus Katedrálishoz (körülötte számos templom érdemel még figyelmet !). Ide be kell menni – a kerengőben 13 lúd lakik (!!), a gótikus kerengőben, – Barcelona védőszentje St Eulália 13 éves korában halt mártírhalált, erre utal az állatok száma –  de ha ez nem lenne elég, a gótikus falak övezte kertben pálmák, naspolyafák, magnólia bokrok is várnak minket. A katedrális mögött találjuk a Királyi Negyedet. gótikus udvarok, árkádok, paloták várnak itt ránk.  Ez a negyed a város középkori óvárosa és egykori kereskedelmi centruma. Talán ez Barcelona egyik leghangulatosabb része – utcazenészek, apró sarkok pici kávézói, eldugott udvarok, díszes falak váltják itt egymást.

Miután kicsit elvesztünk a Gótikus Negyedben, utazzunk vissza a régmúlból. Mi a Gótikus Negyedből a hop on hop off buszt választottuk, csak hogy kicsit pihenjünk és azért látnivaló nélkül se maradjunk – elindultunk hát Barcelona egyik tetejére – holnap irány a Montjuic hegy. Gyertek Velünk az egykori Olimiai helyszínekre, a Mirador kertbe, végül a Palau Nacional és a hatalmas szökőkút következik majd, a kirándulást a Spanyol téren fejezzük majd be a Velencei Oszlopoknál. Várunk Benneteket holnap is !

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #slyvoyageblog #képeslapok #mesélakékbőrönd #barcelona #PhotobySly

Források: Szöveg: Sly, Wikipedia; Fotók: #PhotobySly, Pixabay.com; Video: created by Sly