Kelet – Algarve városai

Miután álmaim strandján megpihentem, másnapra városi túrákra indultam. Algarve keleti részére terveztem egy városnéző kirándulást, ezért csatlakoztam egy helyi iroda csoportjához. Egész naposra tervezték a túrát, Algarve keleti részének legfontosabb és legszebb városaiba. Először Faro-ba mentünk, sétáltunk a kikötőben, a belvárosban, elmentünk a Ria Formosa Nemzeti Park széléhez, szabadon sétálhattunk a bevásárlüutcában. Faro a régió központja: itt van a repülőtér, a régió közigazgatási központja, a Ria Formosa Park “bejárata”, narancsliget a város közepén….

Faro – kikötő

Faro után szintén egy part menti település következett – Olhao. Először sétáltunk a parti homokban, ott ahonnan látni lehetett a homokpadokat az óceánban, aztán a halpiacra mentünk. Bár már dél felé járt, még mindig volt friss áru – aznap reggeli fogás az óceánból, gyümölcsök és zöldségek minden mennyiségben. Ha tehetem, mindenhol kimegyek a piacra – mindegyik más és más, igazi képeslap-élmény mindegyik.

Miután Olhao halpiacán körbejártuk, egy kikötőhöz közeli étteremben vártak bennünket, előre egyeztetett ebédre. Lehetett itt enni piripiri csirkét (akik nem akartak kockáztatni a hal ételekkel inkább ezt választották), bacalhau tálat, tonhalat. Még meglepetés desszertet is kaptunk – mindenki olyan asztaltársasághoz ült, amilyen nyelven beszélt – hirtelen ismerősök lettünk. Így történt, hogy aznap délután egy angol hölgy lett a társalkodónőm. ebéd után együtt indultunk sétálni Olhao kis utcáira – igazi kis gyöngyszem az a hely. Algarve legnagyobb halászkikötője és nyaralóhely egyben, közel a régió központjához, mégis egészen más hangulata van – csendesebb, nyugodtabb. Van itt egy halakkal foglalkozó konzervgyár is kicsit messzebb a várostól.

Olhao – Főtér

Olhao után még keletebbre indultunk – Tavira volt a következő állomás. Végig az óceán partján, nagyjából fél óra buszozás után meg is érkeztünk a tündéri kisvárosba. A város szélén lehetett csak busszal parkolni, onnan pár perc alatt besétáltunk a város központjában lévő római kori hídhoz, innen aztán indultunk fel a várba. Mert itt is van egy erőd a városi dombon – itt is, mint annyi helyen Algarve-ban, rómaiak, főniciaiak, mórok hagytak nyomokat.

A mórok – Silves melett – Tavirát tartották a legfontosabb városuknak. Ahogy felmásztunk a szűk kis utcákon a várba, itt is ezt láthattuk – gyönyörű kis templomokkal szegélyezett úton jutottunk fel a mórok által épített várba és a rózsakertbe, ahonnan egész Tavirát láthattuk. Egy nyüzsgő kisváros, kicsit távolabb a turista paradicsomoktól, de ennek a helynek igazi bája van. A várban tett séta után visszasétáltunk a folyóhoz, megpihenhettünk a folyó parton egy kávézóban, aztán jöttek a kis bevásárlóutcák.

Már javában délután volt, amikor visszaindultunk, de még várt ránk egy meglepetés. Egy kis kitérővel, egy meglepetésben volt részünk, sétálhattunk Cacela Velha (Vila Nora) pici kis falujában egy hegyormon, talán innen nyílik a legszebb kilátás Ria Formosa homokpadjaira (ez a Ria Formosa legkeletibb öble), csak egy pici templom, némi várfal maradvány és végtelen nyugalom van itt. Az ókori görög és főníciai hajósok számára ez a hely jelentette a világ végét…ma is a visszafogott fejlettségi szintje miatt lett egyre kedveltebb turista célpont.

Cacela Velha (Vila Nora)

Ha magam szervezem ezt a kirándulást, biztosan nem jutottam volna el ide – jól választottam, amikor erre a napra a csoportos kirándulást választottam.

Már kora este volt mire visszatértünk Albufeira központjába, szép nap volt ez is – holnap pedig Algarve nyugati részébe kirándulosk majd, ja és elmegyek a világ végére is – elviszlek oda Benneteket…Gyertek Velem akkor is !

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #képeslapok #mesélakékbőrönd #képeslapokakékbőröndből #slycafé #slyszemével #algarve #ócánpartivárosok