Nizza – Második nap

Az első nizzai reggelink az imádott Pain au Chocolat volt (csokis croissant) kilátással a tengerre…már itt elkezdtünk hangolódni a mai napra. A terv a Cours Saleya, a híres piac és a Kastélydomb, utána a kikötő.

Első dolgunk volt hogy lementünk a partra a vízhez, egy darabig ott sétáltunk az Angol Sétány végén lévő Kastélydomb felé.  Már elhagytuk a Kék széksorokat, a Masséna térre vezető parkot, az Operát, a Szabadság szobrot – igen itt is van egy példány – és megérkeztünk a sétány végére a kis árkádos bejárathoz, ez itt a híres piac a Cours Saleya. Franciaország egyik legjobb piacának tartják.Hétfő kivételével minden nap látogatható.  Virágpiac, de minden más itt kapható itt, az Óváros szélén – érdemes itt végigsétálni az illatok és a színek között. Kávéztunk egyet a piac szomszédságában a parton, miután körbejártuk az árusokat és máris indultunk tovább hogy felmászhassunk a dombra sétálni egyet.

A nizzai partra néző csodálatos Kastélypark területén telepedtek le az ókori görögök ezen a vidéken.  A valaha itt álló Colline de Chateau nevű erődöt 1706-ban lerombolták, ma már csak parkként működik ez a terület. Az Angol Sétány végén egy hétköznapi ház aljában van a lift, amivel lépcsőmászás nélkül fel lehet jutni (már ha épp működik a lift), de mi az edzést választottuk – elindultunk hát felfelé, hogy a “hegymászás” minden pillanatát megörökíthessük. Lassan felmásztunk a lépcsőkön, megcsodáltuk Nizzát a magasból, és egyre magasabbra sétáltunk a lépcsőkön. A Bellanda Torony volt az első igazi kilátópont, egy gyönyörű terasz, ahonnan rálátni az egész városra, tiszta időben a hegyekre, a tengerre. Itt élt Berlioz ebben a kör alakú bástyában egy ideig. amikor a Lear Király nyitányát szerezte.

A Bellanda toronyból még tovább sétáltunk, könnyű lépcsősorok vittek még feljebb és feljebb. Gyönyörű park van itt, dús növényzet, kiserdő, játszótér, a régi kastély maradványai, és még mielőtt átfordulnánk a kikötő felé, van itt még egy kilátóterasz, és mellette egy kis vendéglátóhely (illemhellyel !).

Amikor a sétaösvény a kikötő felé fordul, megpihenhetünk kicsit, hogy felkészüljünk a leereszkedésre, erőt gyűjtsünk a kikötői sétához.  Innen már látjuk Moby-t, tegnap ezt a hajót láttuk a partról, éppen érkezőben volt, most mintha csak minket várna a kikötőben – hát leereszkedtünk hozzá és körbesétáltuk. Moby mellett végigsétáltunk a kis világítótoronyhoz vezető kis utat, már ameddig lehetett, utána pedig körbejártuk a kikötőt. A kicsiktől egészen a hatalmas yachtokig, van itt minden…Az idő kissé borongósra fordult, ezért visszaindultunk. Megkerültük a kikötőt és Moby mellett a tenger felőli sétányon haladtunk az Angol Sétány felé. Először az I. világháborús emlékmű, majd a part sétány következett, a haragos tengerrel, a kanyar túloldalán az ‘ILoveNice” (Szeretem Nizzát) installáció, a fotósok kedvenc helye, belátni innen az egész öblöt. Jól elfáradtunk, pihentünk kicsit a parton, hallgattuk a hullámokat, örültünk hogy ma is sok sok élménnyel lettünk gazdagabbak.

Gyertek, járjátok végig velünk ezt a túrát !

Egy a szállodánkkal szomszédos étterembe mentünk, megkóstoltuk az igazi nizzai salátát…kaptunk is egy szép hatalmas tál salátát óriás tonhal darabokkal. Vacsora után megcsodáltuk az esti kivilágítást, majd az erkélyünkről csodálhattuk ismét az Angol Sétány fényeit.

Ígértem egy kirándulást Nizza környékén – holnap Botanikus Kertbe megyünk és villámlátogatást teszünk Monte Carlo City-ben…

Visszavárunk holnap is !

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #slyvoyageblog #slycafé #nice #nizza #nissalabella  #azúrpart #cotedazur #cartespostales #képeslapok #mesélakékbőrönd #PhotobySly

Ha kérdésetek van, keressetek bátran: info@slyvoyage.hu, vagy itt is elküldhetitek kérdéseiteket.