OLA BARCELONA

Szervusz Barcelona

Kora reggel indultunk, hogy időben érkezzünk az El Prat repülőtérre. A vasútállomás rögtön a repülőtéren, szemben az érkezési csarnokkal – egy magas felüljárón érhető el, innen kb húsz perc alatt értünk be a város közepére, mi a Főpályaudvarra mentünk, ott metróra szálltunk, hogy megkeressük a szálláshelyünket, a Diagonal sugárút környékén

Szállásunk felkutatása után irány a Sagrada Familia – rég láttam…kicsit magasabb mint régen, de a daruk még ugyanott állnak. Egy templom ami közadakozásból épül. Bár a megálmodója és tervezője, Gaudi már nem él, az építkezés folytatódik – talán sosem készül el teljesen, de így is élmény. Már az oda vezető út is, a várost átszelő Diagonal sugárút közelében, már messziről látjuk az épülő tornyokat. Mindenképp menjetek be, sétáljátok körbe kívül-belül ezt a csodát. Jól teszitek, ha előre megveszitek a jegyet az interneten ha szeretnétek megnézni ezt a csodát belülről.

A sugárúton visszafelé sétálva, pár utcával távolabb találjuk Gaudi egy másik remekművét, a La Pedrera (Kőfejtő, vagy Casa Mila) épülete is ámulatba ejt.

Megbabonáznak a kovácsoltvas részletek, az épület elemei, az ablakok. Nincs egyetlen egyenes vonal ezen a házon, és belül sem találni ilyet. Már az udvar is élmény…itt valóban a kör közepén állunk….felérve a tetőre, kémények erdejében találjuk magunkat, ahonnan egész Barcelona belátható.

Ha korán mentek, talán megeshet, hogy Ti is egyedül sétáltok majd ezen a tetőn a kémények között. A ház egyébként lakóházként funkcionál, a látogatók egyenesen a tetőre mehetnek fel az udvarból. Ha itt jártok, mindenképpen menjetek fel ide a tetőre.

A kémények egy része különálló, egymástól független szerkezetek, míg mások hármas vagy négyes csoportba vannak kapcsolva. Saját tengelyük körül forognak, egy belső és külső vonal mentén, amely megfelel a belőlük felbukkanó füst aerodinamikai elmozdulásának.Így segítik elő hogy a házba folyamatosan friss levegő jusson. Ezen konstrukciók térfogatainak tompítása érdekében Gaudi ívelt formákat használt, amelyek mindegyike a geometriából származik, amelyek homorúságuk, domborúságuk, és kúpos alakjuk miatt enyhítik az épített hatást. Tehát nem pusztán látvány elemek, hanem fontos funkciójuk is van.

A Kőfejtőtől  az edzettebbeknek kb 20-25 perces sétával, vagy metróval elérhető a következő Gaudi remekmű, a Casa Batlo – a Csontok Háza. Furcsa, szintén ívekkel teli homlokzat (a belső tér szintén csupa-csupa görbe folyosó), mintha a ház elefánt lábakon állna. Múzeumként üzemel,minden emeletet külön-külön körbe lehet járni a mézeskalács házban. Itt is fel lehet és szerintünk fel kell menni a tetőre, a lépcsőház külön élmény, a tetőről pedig Barcelona új és újabb arcait fedezhetjük fel.Gaudi egy középosztálybeli család részére egy már meglévő lakóházat alakított át. Az aszimmetrikus tetőszerkezetet üvegmázas kerámia lapokkal pikkelyszerűen borították, s így egy óriási hüllőre hasonlít. A szellőző nyílásokat és kéményeket üvegmozaikkal díszítették.Bent mintha egy hűvös barlangban járna az ember, csak a fenti világítóablakokon beszűrődő fény csillan a csempéken. Sehol nincs egy egyenes vonal, éles szegély sem, csak organikus formák. A Batlló-ház Gaudí szecessziós stílusának egyik legharmonikusabb példája.

Miután Gaudival töltöttük a napunk nagy részét, metróval, vagy akár gyalog, ha van még erőnk sétálni, pihenjünk meg a Placa da Catalunya téren. Közlekedési központ, itt találjuk az El Corte Inglés áruházat – mindent lehet itt kapni, élelmiszerbolt is van és minden amire még szükségünk lehet, kávézók, pihenőpark a tér közepén, a hop on hop off turistabuszok központi megállói, metró állomás, számtalan buszjárat állomáshelye, föld alá süllyesztett vasúti pályaudvar, ahonnan Barcelona környékére indulhatunk kirándulni. Ne feleljtsétek, kirándulhattok innen Montserrat Kolostorához, vagy tengerparti botanikus kertbe (Blanes), a Costa Brava üdülőfalvaiba.

Mi itt kávéztunk, pihentünk, szétnéztünk az El Corte Inglés üzleteiben – és mivel sok-sok lépés volt már mögöttünk aznap, egy könnyű uzsonna után visszaindultunk a szálláshelyünkre, hogy megtervezzük a második napunkat, és megnézzük az aznap készült fotóinkat

Gyertek, megmutatjuk Nektek a mai sétánk pillanatait:

Ha tetszett a mai túránk, gyertek Velünk holnap is ! Holnap este 7 órakor visszavárunk !

Forrás: szöveg – Sly; Wikipedia, Fotók: #PhotobySly, eredeti képeslapok elektronikus formában, Pixabay.com; Video: created by Sly

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #slyvoyageblog #barcelona #gaudi #képeslapok #PhotobySly