Utazás Álomországba

Aki Portugáliára tippelt – jól tette !

Olá Portugal
Hello / Bonjour

Valamikor 2016-ban jártam ott először. Annyira beleszerettem, hogy következő évben visszamentem, és azután újra. A hét dombra épült fővárossal kezdtem decemberben. Felmásztam a várba, lazítottam a folyóparton a Felfedezők emlékművénél. Következő évben egy csoportos utazás részese voltam, Északon kezdtük, abban a városban amiről azt mondják mindig dolgozik, van itt Eiffel híd, borospincék, dombok, szőlők, kék csempék, volt itt forróság május végén. Majd következett az egyetemi város, ahol nyilvános vizsgákat tartottak, végül megint a fővárosban találtam magam, a hét domb között, egy Eiffel tervezte lifttel közlekedtem egyik városrészből a másikba. (Azt már tudjátok Rólam hogy francia rajongó vagyok, valahogy mindig megtalálnak a franciás épületek, hidak, ízek, emlékek – de most egy másik országba megyünk.) Álmodozzunk…

A következő évben Európa délnyugati csücskéig jutottam, a világ végére – ahogy mondják, mert onnan már semmi sem látszik a világból, csak a végtelen óceán.

Egy hetet töltöttem akkor Álomország déli részén. Találkoztam az óceánnal, a  vörös, parti sziklákkal, a homokos strandok május végi nyugalmával, a helyiek vendégszeretetével.

Amit hazahoztam: egy hét alatt kb 60 km a túracipőmben, 6 gyönyörű nap emlékei, parafa pénztárca, csempével díszített edényalátét, parafa karkötő…, ezernyi élmény…némi izomfájdalom, de a kilométereimet akkor sem cserélném el semmiért.

Szeretném Nektek az emlékeimet Álomországból, a  déli partokról a következő napokban. Álmodozzunk, készülődjünk, tervezgessünk ! Még nem utazhatunk, de inspriálódhatunk, ötleteket gyűjthetünk a következő utazásunkhoz.

Minden nap hozok Nektek egy kis kedvcsinálót Álomország déli részéhez. Reggelenként hozom a beharangozót, este hétkor pedig a kisfilmet és az élménybeszámolót. Ha kérdésetek van, keressetek, ha tudok, segítek.

Gyertek Velem! Utazzunk most virtuálisan ! Az első kisfilm kicsit összefoglalja merre kirándulunk majd a héten.

Elöljáróban: minjárt az első portugál utazásom után láttam pár képet, utifilmet ezekről a partokról – mivel már az első alkalommal szimpatikus lett ez az ország, következő alkalommal amikor lehetőségem nyílt rá, már célirányosan ebbe a régióba szerveztem az utazásomat. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a helyet ! Spanyolországgal határos ez az országrész, másik odlalán ott a végtelen óceán…eljutottam a világ végére (legalábbis Európa egyik csücskébe), szédítő parti sziklákhoz, a hegyekbe, parti halpiacra. Itt most én voltam a saját magam idegenvezetője és néha magas volt a mérce, kicsit nagyobbak a távolságok mint gondoltam (persze én tömegközlekedtem és gyalogoltam), de minden lépést megért az élmény . Tartsatok Velem !

De ne vesztegessük tovább az időt, induljunk ….

Algarve Sly szemével

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #slyvoyageblog #slycafé #képeslapok #mesélakékbőrönd #Slyszemével #álomország #álomországtengerpartján

Holnap visszavárlak Benneteket ! Reggel mutatom majd hogy hová megyünk holnap.