Vácrátót 2/2

Tegnap megmutattuk Nektek a legszebb tulipános élményeinket Vácrátótról, ha lemaradtatok a tegnapi sétáról itt megnézhetitek: Varázslat Vácrátóton 2/1 – SlyVoyage, ma az Arborétum más ösvényei járunk, felkeressük az ikonikus helyeket.

A Nagy tó körül cserjék, virágzó bokrok, fák, romantikus kis ösvények, pihenőpadok várnak. Még mielőtt a tulipánmezőre értünk volna a Sziklakert mellett haladtunk el, fehérek-rózsaszínek-sárgák szegélyezték utunkat. Az ösvények néha kicsit tévútra vittek bennünket, az Iker-tavakat vagy a Sziklás tavat többször is sikerült körbejárni, de mindig találtunk valami új kis csodát az utunkon, amit korábban nem vettünk észre.

Voltunk a kis vízesésnél, a liánoknál, az óriás Mocsári Ciprusok légzőgyökereinél. A kicsit holdbéli tájképtől pár lépésre megtaláltuk a Malmot a kis patak mellett. Sajnos a patak elég rossz állapotban van, de a környezet így is idilli és pihentető.

A Sződrákosi patak keresztül folyik az Arborétumon – hidakon kelhetünk át a kis patakon – így járhatjuk be a legszebb helyeket.

A Malom mellett a patak vizében visszatükröződött az egyik Üvegház épülete, megkerestük hát a patak mentén haladva a jelenleg sajnos zárva tartó gyűjteményt. Bár szívesen megnéztük volna az üvegházak csodáit, meglepetés várt itt bennünket – “cserepes tulipán tárlat” várt itt ránk, rendezett sorokban, a cserepeken a virág fajtájának megjelölésével.

Itt kisebb tömeg volt már mire idáig értünk a sétánkon, mindenki őrült tempóban igyekezett megörökíteni lehetőleg az összes színt, formát, fajtát.

Nem messze innen, az egyik Üvegház mellett kialakítottak egy kis pihenő sarkot, padokkal, asztalokkal a fáradt látogatók kényelmére. Innen csak pár lépés volt a Nagy vízesés, amelyet elhagyva visszajutottunk a Malomhoz.

A patak mentén folytattuk tovább a sétánkat, elhaladtunk a Díszkapu mellett, így érkeztünk meg a Kastélyhoz. (Itt kellett volna kezdenünk…de talán így még jobb volt a felfedezőút.) A Kastély az Ökológiai  Kutatóintézet épülete, most épp tulipánokkal körülvéve.

Miután a Kastély körül még egyszer visszanéztünk a Nagy tó felé, a sétányra – lassan a kijárat felé indultunk.

Bambuszliget következett, majd örökzöldek mentén jutottunk el a Tornácos Házig, ahonnan indultunk. A bejárat melletti Berkenye ház automatájából ittunk egy kávét, megpihentünk a bejárat mellett, majd pár perc várakozás után, a park előtt autóbuszra szálltunk, hogy újra Budapest felé vegyük az irányt.

Ha szeretitek a virágokat, a nagy sétákat a természetben, látogassatok el ide – megéri a belépőjegy árát ez a varázslatos kert.

A bejegyzés nem reklám, egyszerű élménybeszámoló, kedvcsináló a park meglátogatásához. Az Arborétumba belépőjegyet kell váltani, májustól vezetett élményséták indulnak a kertben – ez a kert valódi élmény mindenkinek.

A park akár babakocsival is bejárható, a kirándulóknak pedig igazi gyalogtúra – mi több mint 10.000 lépést tettünk meg itt.

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #arboretum #vácrátót #tulipanmania #képeslapok #mesélakékbőrönd #PhotobySly