Visegrád és az Apátkúti-völgy

A túra után jutalom pihenés a Dunánál ….

Visegrád visszahúzott minket – hihetetlen energiákat lehet érezni ezen a vidéken – a Duna, a hegyek, az erdők – a régi korok emlékei és maga a történelem ami itt vár bennünket.

Nemrég  megmásztuk a Zsitvay kilátót, ezen a héten újra az erdőben sétálunk Visegrád környékén. Már a múltkori kirándulásunkon kiszúrtuk ezt a helyet, de akkor nem volt időnk és erőnk hogy felderítsük.

Istmét hajnalban indultunk, korán érkeztünk Visegrádra a nagymarosi révhez. Innen kezdtük meg a gyalogtúrát az Apátkúti- völgybe, a Visegrádi-hegység egyik legszebb kirándulóhelyére. Itt minden korosztály jól érezheti magát – a terep könnyű, az Apátkúti patak vízesései, az erdő csendje, a pisztrángos tavak látványa mindenkit feltölt.

Még az élménybeszámoló előtt, nézzétek meg kisfilmünket :

A nagymarosi révtől egyenesen a Rév utcán – a Nagy Lajos király utcán, majd a Mátyás Király utcán gyalogoltunk felfelé, egészen a nagy elágazásig, ahol balra a Fellegvár felé visz, jobbra pedig az erdőbe az étterem és a vízesések felé.

Pár lépés után máris egy gyönyörű tiszta vizű tóhoz érkeztünk, majd be az erdőbe – választhattunk a kis erdei út és az aszfaltos út között – mindkettőn kényelmesen lehet sétálni.

A jelzések alapján bárki könnyedén tud itt túrázni, kerékpárosok és lovas turisták is gyakran keresik fel ezeket az utakat.

Meg kell említenünk a Bertényi Miklós Füvészkertet, az Ördögmalom-vízesést, a Telgárthy-rétet, a Kaán-forrást, és a piisztrángos tavakat.

Mindegyik önmagában is megér egy-egy külön találkozást, így eldönthetjük, hogy egész napos kirándulást tervezünk-e a környéken, vagy csak néhány órát töltenénk el Visegrádon.

A tervünk az Ördögmalom-vízesés volt és a Telgárthy-rét, a pisztrángos tavakkal. Könnyű séta után értük el az első vízesést a patakon, itt megpihentünk. Csend és nyugalom volt körülöttünk – igazi energiagyűjtő helyet találtunk… A pihenő után haladtunk tovább az erdei úton, pár perc séta után egy újabb vízesés fogadott bennünket. Ide már könnyebben le lehetett jutni mint az előzőhöz, a víz malomként kanyargott a sziklafal mellett a patakban. Kis pihenő után haladtunk tovább az aszfaltos úton és elértük a Bertényi Miklós Füvészkertet (itt van étterem, játszótér, parkoló, információs táblák). A Bertényi Miklós Füvészkert és a Telgárthy-rét sokak számára egyet jelent a visegrádi nyári szombatok családi/baráti piknikezéseivel, hiszen autóval is könnyedén megközelíthető, a várostól csupán néhány kilométerre található, patakoktól és évszázados fáktól övezett rét. Padok, sütögető helyek vannak itt – mikor ott jártunk, a réti szinte tele volt piknikező-sütögető családokkal.

Az Eőry Gyula, Bertényi Miklós és Varga Gábor emberfeletti munkáját dicsérő arborétum – talán egyikük sem sértődne meg, ha azt mondanánk, életmű – Budapesttől mindössze 40-45 perc autóútra található, s olyan jelentős hőmérséklet különbséget is tapasztalhat a nagy melegben errefelé látogató szerencsés utazó, hogy az sem árt, ha az odakinti 30 fok ellenére azért egy vékony pulóvert is becsomagol magának az elemózsia mellé… ( szakasz forrása: visitvisegrad.hu/Bertényi Miklós Füvészkert)

És tényleg, nagyon meleg volt ezen a napon, de az erdőben kellemes volt a hőmérséklet. Elidőztünk a Telgárthy-réten, elsétáltunk a Pisztrángos tavakhoz. Itt akár kifoghatod az ebédedet, a közeli étteremben elkészítik Neked 🙂 Innen mi visszaindultunk Visegrádra – de ha van még erőtök és időtök, aszfaltos út vezet a Kaán-forráshoz, a Vadászházhoz, esetleg még tovább ha hozzá vagytok szokva a túrázáshoz.

Visszafelé is a patak mentén vezet az út – visszaérve Visegrádra szép kertek mellett haladunk, el a temető mellett – ahol a Zsitvay család síremléke található, le egészen a templomig, ahol egy kis tölgyes parkban megpihenhetünk. Innen már látótávolságban a Duna ! A rév mellett Életfa szobrot találunk, egészen a partra lemehetünk a fák között és figyelhetjük a hullámokat. Szemben Nagymaros – emlékeztek ? A Kálvária domb, a rózsák a Béla Király sétányon – a visegrádi oldalon pedig a Fellegvár alatt pihenhetjük ki a nap fáradalmait – akár a lábunkat is belelógathatjuka Dunába.

Szép hosszú és fárasztó napunk volt ismét  – DE minden lépés megérte !! A mai nap eredménye: 21.240 lépés…..irány Budapest és máris készülünk a következő kirándulásra 🙂

Minden megosztásért hálás köszönet !

#slyvoyage #slyvoyagebudapest #dunakanyar #visegrád #apátkútivölgy #ördögmalomvízesés #túráznijó #utazzitthon #PhotobySly